Underbar morgon!!

När jag vaknade i morse låg jag kvar i sängen en stund och när lilleman vaknat kom han in och kröp ner hos mig. Vi låg och filosoferade som alltid, pratade om allt och ingenting, och plötsligt satte han sig upp med ett ryck:

"Mamma, tycker du om smörgås?"

Jaa, svarade jag lite svävande och undrade vad han menade.

"Stanna här. Du får INTE gå upp!" befalde han och tultade iväg ner för trappan.

Jag ligger kvar och hör på avstånd hur stolar flyttas fram och tillbaka i köket och hur det smäller i skåpsdörrarna. Sen kikar en liten lintott tillbaka in till mig och frågar:

"Mamma, tycker du om oboy?"

Jaa, svarar jag förundrat. Vad GÖR han??

"Bra!" säger han och springer tillbaka till köket.

Ytterligare ett par minuter går innan han dyker upp igen.

"Mamma, var finns det brickor?"

Jag försöker förklara och han rusar iväg, slår i skåpen i köket och jag hör hur han småsjunger för sig själv.

Efter tio minuter kommer han så upp. Med ett stort stekfat i famnen och därpå ligger en smörgås med smör. Inget pålägg och smöret är noggrannt utbrett så att det ska täcka hela mackan.

"Jag hittade ingen bricka så jag tog en tallrik" säger han stolt och parkerar fatet i mitt knä, och sedan *vips* är han försvunnen igen. Han kommer tillbaka nån minut senare med ett stort glas oboy och sträcker stolt fram.

"Du fixar ju alltid frukost åt mig, så nu var det din tur" säger han med ögonen strålande av stolthet, och mammahjärtat svämmade över totalt.

Underbara lilla trollunge!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mammahjärtat smälter ;) Gulligt

2007-02-25 @ 19:40:38
Postat av: Anonym

Passa på att njuta!
Snart är lilleman storeman och huvudet längre än dig.
En sån däringa stängt-för-ombyggnad-slyngel som glömt bort nyttan med att laga frukost till sina mammor ;)

2007-02-25 @ 20:36:47
Postat av: Pugini

Underbart att läsa! Förstår att mammahjärtat smälte!! Det var väl den godaste smörgås du någonsin ätit?

2007-02-25 @ 21:10:50
Postat av: Zoégas

Men åh! Så underbart gullig! Vi fick frukost serverad av barnen en gång och vi låg i sängen och hörde hur de stökade i sängen och delade upp uppgifterna mellan sig osv. Så söta =)

Postat av: Hosanna

Underbart! Barn är så kloka och duktiga på att bjuda tillbaka och se vad vi behöver. *ler*

2007-03-09 @ 11:35:22
Postat av: Ann med Lovisa -01

Myyyyyyysigt! Vilken kille! Kram på er!

2007-03-28 @ 23:13:31
URL: http://www.babyfriends.se/lovisaekvall/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback