Välkommen till min nya blogg!

Jaha, vad är då detta.. En blogg? Det är min första, så ha lite överseende med mig va?

Just idag känner sig liten ännu mindre. Ibland blir inte livet riktigt som man tänkt sig, och det har visat sig rätt tydligt under dagen. Jag och mina barns far kommer inte överens om hur våra barn ska bo, och det var dags för ett första samarbetssamtal idag. Ett samtal som inte alls blev nåt samarbete. Snarare bara arbetssamt...

Jag bävar för rättegång. Vill inte att mina barn ska behöva genomlida detta. Kanske borde jag ge upp redan nu, låta pappan få ensamboende som han vill och låta barnen få leva med honom i lugn och ro? Kanske skulle de må bättre av det? En sak är jag ju säker på - de kommer INTE må bra av att vi bråkar vidare. De kommer INTE må bra av att få svara på frågor från familjerätten om vad de tycker om att vara hos mamma och pappa. De kommer INTE må bra av att se att jag och pappan inte kan prata med varandra längre.

Gör jag detta för deras skull eller för min?? Jag vet verkligen inte.. Jag intalar mig att barnen behöver mig också, men ärligt - gör de det?? Mår de så dåligy av att vara hos mig som exet vill påskina? Varför har då inte jag märkt något? Eller har jag blundat för det? Jag vet inte. Försöker rannsaka mig själv. Är jag en bra mamma? Har jag varit en bra mamma?

Jag har inga svar. Allt är bara ett enda stort frågetecken och det gör ont inom mig att strida för något som jag vet kommer skada barnen - oavsett utfallet i rätten. Frågan är vad som skadar värst - om jag ger upp eller om jag strider vidare?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Klart du ska fortsätta kämpa. Jag är övertygad om att det skadar barnen mer om du ger upp!
Vägra ta några fajter/diskussioner inför barnen, rätten kommer sköta det proffsigt...
*kram*

2007-01-29 @ 18:35:45
Postat av: LinBlå

Ge inte upp! Fortsätt kämpa. För dina barn. När du har en sekund över, så ska jag berätta min historia och kanske ge dig lite ork att fortsätta kämpa ett tag till?

Du är en bra mama! Den bästa för dina barn! Låt dig inte tro på det som barnens pappa säger i bitterhet och vanmakt!

*Styrkekramar om*

Postat av: LinBlå

Såg att mitt inlägg länkade till min hundblogg. Kanske mindre intressant, så här kommer min vanliga.. ;o)

2007-01-30 @ 12:01:59
URL: http://singelmorsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback