Feber

Det är mest synd om mig i hela världen.

Så det så.

Feber är ingenting roligt alls. I alla fall inte när man ligger ensam och ingen kan ta hand om en, och man dessutom är tvungen att ta sig upp, ta hand om barnen, följa till skola, fixa mat och hålla i ordning.

Att man dessutom alltid råkar ha mängder av idéer och projekt som man vill påbörja är väl också typiskt?

Jag har legat hela helgen och längtat efter energi att börja plugga inför nästa tenta, skriva på min bok, måla om mitt kök, städa hela huset, omorganisera garderoberna, ha picknick, höstrusta trädgården osv.

Orkade så klart ingenting.

Vad händer sen då?

Man blir frisk.

Och - dessvärre - i samma ögonblick febern lämnar kroppen är all energi borta även den.

Ge mig lite mer feber snälla!!

image31


Kommentarer
Postat av: Åza

Stackars stackars dej! Vet precis hur du känner dig, utan energi....Rosenrot och järntabletter har hjälpt mig lite...jag var så fruktansvärt trött så jag gick hem och sov direkt efter jobbet...
Hoppas du känner dig piggare snart!
kram

Postat av: -AT-

haha, ungefär samma fenomen som när man sitter med gnällig bebis i famnen... man har så många uppslag och sekunden efer att han somnat så är energin som bortblåst och man ska bara surfa liiite till, läsa eeeen blogg till :D

2008-02-09 @ 16:21:02
URL: http://annelit.blogtown.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback